29 March 2009.. dah masuk 30 March pun...

Nak tido.. tapi xmau nak lena.. xtau sbb pa.. mgkn petang tadik dah tido sampai magrib kot.. nasib baik si RMZ call ajak makan mee.. kalau tidak taktau la pukul berapa nak bangun.. pagi tadik lagik best.. jaga2 dah pukul 8.40.. hehe.. bgn mandi.. p keja.. msg kat atimi.."tulis nama aku, aku terbabas".. alasan biasa la tuh.. sampai kat sekolah terus gi melantak kat kantin.. ada RMZ dng Ust. Yahaya merangkap pengetua.. buat muka tak bersalah je.. padahal sampai sekolah lewat nak mampos.. tapi belakon bg nampak mcm baru turun ke kantin.. alah.. ust ya tau aku baru mai keja.. tapi dia wat2 tak tau ja.. kalau dia tegur pun, alasan aku bagi sama ja.. "saya mai awal dah tadi, nih baru turun kantin... tak dan.." tak dan tu selalu sgt.. cit pooraahh.. pastu aku naik bilik guru.. nyembang ngan JIMI n RMZ.. dah pukul berapa ntah.. keje satu haram tak sentuh lagikk.. standard la. nama pun keje gomen.. pastu terdengar2 orang melaung2.. "rizal OOOO rizal.. rupanya kak D melaung dari dalam bilik komputer guru.. aku pun pegi la tgk apa dah jadi kat dia.. rupanya pendrive dia corrupt.. abes keja dia ilang.. aku cuba recover guna GETDATABACK.. tapi tak berjaya jugak.. kesian kak D.. terpaksa dia wat from A to Z balik... dok sat pi kat UST ALAUD.. soh install mushaf.. aku pun install la... jadik hire wire gak.. ntah apa2.. satu keje pun tak menjadi.. aku tinggai macam tu ja.. pi pejabat.. ITC call gtau pejabat takleh nak masuk laman web PPDBALINGSIK.. aku try masuk boleh ja.. ntah apa2.. aku pun tinggai mcm tu gak.. 1st job aku yg menjadi arini.. pi kat bilik komputer guru balik.. try install mushaf kat PC dlm tu.. success je.. dok sat UST ALAUD call.. dia kata dah ok.. ntah.. tetiba je ok.. ntah apa2.. biaq la......
Read more...


Menjelang tengahari.. mcm biasa pi kacau NORIHAH,MUNIRAH ngan AZREEN.. sehari tak kacau depa ni tak lengkap la pulak.. biaq la org nak kata apa pun.. janji sir BASRI sokong.. tak gitu sir?kacau MUNIRAH dapat makan kerepek ubi pedas.. pi kat meja ust ALAUD pun dapat makan kerepek ubi pedas gak.. bak kata ust ALAUD.. "nak yg merah2 saja".... aku tak paham pun.. tapi wat2 paham.. si JIMI gelak kuat nak mampos.. tengok si JIMI dok kalut klip ketas soklan.. terkial2.. aku pun tolong la dia... tak sia2.. dia blanja aku makan tengahari kat kedai syapik.. tima kasih JIMI.. esok blanja lagi yuk... sampai umah 3.30ptg dah.. malas dah nak pi sekolah.. biasa la arini ahad.. bosan2.. layan cerita REST STOP.. baru siap donlod.. ntah sampai kul berapa.. abis2 ja terlena... sampai la si RMZ call ajak gi makan mee kuah kat umah dia....
Bangun mandi.. solat.. teringat yg shuttle tak beli lagik.. mampos aku kena bambu mlm ni.. pederas pi kedai taman kota jaya.. nasib baik buka lagik.. dok beramah mesra dgn tookei kedai tu.. dia hadiah la kat aku stokin YONEX 3 pasang.. si JIMI kebas satu.. takpe la.. mmg niat nak bagi kat dia satu pun... pi umah RMZ.. melantak mee.. kul 9.30 pi dewan.....
MSA hampeh.. letik pa taktau.. baru p meeting ngan JARI dah letih.. meeting ka watpa??? tu rahsia kau dan dia.. aku malas nak amik tau... kul 12.15 tengah malam baru abis main.. ntah apa2.. main xingat dunia... si IDA call pulak tanya pasal progress ASPX project.. sabar yer ida.. nanti daku bagi... abis main.. balik umah.. mandi.. solat isyak.. alamak! prepaid abis.. msuk BANKISLAM online.. haram tak boleh.. terpaksa la pi umah jiran sebelah.. sbb jiran sebelah guna MAYBANK2U.. kul 1 pagi PC aku berbunyi.. landing.. Nak tido.. tapi xmau nak lena.. xtau sbb pa.. mgkn petang tadik dah tido sampai magrib kot.. ehh.. dah ulang ayat mula2 tadik ni.. abis dah la....


Stokin Yonex Free.. MSA.. mau ka??

6 comments: (+add yours?)

Anonymous said...

Ida mnta tolong ka? ari tu pun dia ada call. tp dh lupa la. hehuhu..

mcm kenal ja ITC tu..huhu.

nasihat utk hari ni..pi keja awal, jgn balik awal plak. hahaaa

Ramzi Abdul Rahim said...

Ko memang... buat muka toya.... mai lambat buat lembek tengkok kat ustz Ya... cover conon.... Kalu bab kacau org memang kerja hang la... sampai Jimi merampoih.... takdak hari yg mai awai... kecuali awai tahun lepas itu pon ada mangkin....

neldras said...

hamboih2.. kalau dapat mengata.. derek tak lepas peluang.. tahun ni pun aku mai awal paa... tapi watpa nak berpura2 kan.. hohoho... lembik2 tengkok jgn sebut.. ada org marah satgi.. jimi tuh selalu mcm tu.. buat2 sibuk.. buat2 kalut.. padahal tak tara mana pun.. ntah apa2... ada mee lagik dak petang ni?

Anonymous said...

ini jari, macam baguih rizal. buat kerja skit dah mcm2. yg aku nh semua kerja aku buat, butuh la rizal

Anonymous said...

hangpa semua jeles!!!!

Unknown said...

Jemaah Nazir Sekolah(JNS) adalah sebuah badan ikhtisas yang telah ditubuhkan dalam bulan Oktober 1956 atas perakuan Penyata Razak 1956(Perenggan 42-46) dan seterusnya diberi pengesahan oleh Ordinan Pelajaran 1957 (perenggan 92-96). Penubuhan sebuah badan pengawalan dalam pendidikan seperti JNS telah disarankan semenjak tahun 1938 oleh sebuah Suruhanjaya Khas berkenaan dengan Dasar Pelajaran (Surat Mesyuarat No 70, Tahun 1952) dan Penyata Jawatankuasa Pelajaran 1956 (Laporan Razak) menyokong penubuhan sistem pengawalan khas bagi seluruh negara.

aik!!! ada kene mengena ker? waa esok depa nak mai...sori geng tak blh join korang...aku sibukkkk