Bukan senang nak tangkap ayam kampung

4 comments

Comel sungguh budak ni...

1 comments


Iron Lake Agro Farm

0 comments


Iron Lake Agro Farm
Alamat : Jalan Lombong, Kg. Banggol Besi, 06700 Pendang, Kedah
Pengusaha : En. Abu Bakar bin Awang
Website : http://www.bakarsfarm.co.nr
Telefon : 0134340038 (En. Abu Bakar)
0137314705 (Cik Armeida)

Antara Projek yang dijalankan :
- Ternakan Kambing (Pelbagai Baka)
- Ternakan Ikan (Talapia Merah dan Keli)
- Ternakan Ayam Kampung
- Tanaman Pokok Naga
-Tanaman Mempelam Chok Nam
- Tanaman Rumput Napier


Lain-lain gambar...

Marilah Berkelah....

3 comments


Special Thanks to :-

1. Ramzi n Family
2. Wak n Family
3. Ust Alaud n Family
4. Ust Sham n Family
5. Mail n anaknya
6. Jimi n PJBnya

Kerana telah memeriahkan IRON LAKE AGRO FARM....

Mari mari mari...

5 comments


Hari isnin ni mari kita pakat meramaikan IRON LAKE AGRO FARM a.k.a bakarsfarm...

Promosi Tahun Baru

5 comments


BOER Cross (Sepasang)
RM750



JAMNAPARI Original (Sepasang)
RM900

Untuk Pertanyaan Lanjut atau Rundingan Harga, Sila Hubungi :

En. Abu Bakar bin Awang - 0134340038
Cik Armeida bt Abu Bakar - 0137314705

http://www.bakarsfarm.co.nr

Alkisah si muka merah..

3 comments

Suatu tengahari yg tidak berapa mendamaikan....

X: Eh, awat muka ang merah?
Z: ................ (grrrrrrrrrr.....arrrrrgggghhhh...) <-- dalam hati
Y: Dia takpa la dengan bunga.....

<< Hanya yang memahami bisa mengerti >>

Weng Dalam vs Charok Tok kun

2 comments

video

Gambar 1001 maksud..

5 comments

Klik pada gambar untuk besarkan... sesapa yg dapat mencari maksud yg tersirat disebalik gambar nih.. tolonglah... tolonglah tinggalkan komen berguna anda.... aku?? No komen...

Jimi.. sabar jimi....

0 comments


Marilah Bersenam....

3 comments





Ramz... marilah kita mengempiskan perut..... hahahhahah

2 comments


Posted by ShoZu

Jam-jam termahal...

1 comments







Rujukan :
Rs 16 Crores = USD 4 million
1 Lakh = 0.01 Crores

P?S : Kepada Dahik, Badut n mael.. Kalo nak pakai jam mahal2.. beli jam ni la.. gerenti org tak kata apa..

Betul ke Wanita ni memang kompleks?

3 comments

Lelaki
1. Waktu lunch, jalan ke tempat makan
2. Sampai kedai makan, masuk
3. Ambik Pinggan
4. Letak nasi
5. Letak Lauk
6. Ke kaunter, Bayar nasi dan Air Sekali
7. Makan
8. Habis
9. Balik Opis or
10. G surau
Perempuan
1. Waktu lunch, jalan ke kedai makan
2. Perhatikan orang waktu jalan
3. Sempat mengumpat dulu
4. Sambil jalan betulkan tudung, tgk baju sendiri, tgk kaki
5. Tengok baju orang lain, especially yang cantik dr baju sendiri.
6. Sampai kedai makan, jenguk-jenguk dulu
7. Ramai orang,cari kedai lain.
8. Jalan lagi
9. Dah puas ati..masuk..
10. Survey lauk dulu 2, 3 minit.
11. Carik2 pinggan, ambik pinggan
12. Belek-belek pinggan, bersih ke?? tak bersih?..eeeeiiii. .
13. Dah puas ati, ambik nasi
14. Ambik nasi ceduk sikit-sikit
15. Tak sah kalau tak ceduk 2/3 kali
16. Buang balik nasi.banyak. .
17. Tak puas ati, banyak lagi..buang lagi..(tinggal sejemput)
18. Godek2 sikit nasi dalam pinggan 2minit
19. Carik lauk. Survey dulu keliling meja. Tenguk sana, tenguk sini
20. Jengok dlm bekas lauk, ambik kuah sikit
21. Jengok bekas lauk lain, ceduk kuah sikit lagi
22. Jengok lagi? sambil tu tengok2 orang, jeling-jeling
23. Ambil lauk
24. Pusing lagi
25. Carik sayur pulak!
26. Ambik sayur selepas survey dan keliling 2 minit
27. Ke kaunter bayaran
28. Tgk2 nasi dlm pinggan
29. Berbisik ngan kawan “alaamak byk la aku ambik"
30. Sampai depan kaunter “berapa?"
31. Bukak dompet..belek2 celah kad2 bank, celah kad2 nama, celah gambar2..
32. Keluarkan duit
33. Buat isyarat mata ngan member (sbb nasi mahal)
34. Tutup dompet. Ambik nasi
35.. Tinjau-tinjau tempat duduk.
36. Jumpa tempat duduk..alamak kotorlah!!!
37. Cari tempat duduk lain
38. Jumpa. Duduk..
39. Alamak. Air tak order lagi
40. Tinjau2, carik org order air..sambil tangan betulkan tudung
41. Order air
42. Bangun
43. Ambik sudu
44. Duduk
45. Bangun
46. Ambik Tisu
47. Duduk
48. Air sampai
49. Belek dompet (Step tadi)
50. Bayar
51. Tutup
52. Minum air
53. Start makan
54. Tengok-tengok orang sambil makan
55. Makan separuh..kenyang
56. Sebab dah minum air
57. Letak sudu, letak garpu
58. Pinggan tolak tepi
59. Borak2 kater makanan tak sedap
60. Ngumpat2..tg korang
61. Pukul 2, naik opis..
62. Ambik beg makeup, g surau!!!!!
Hak3. So, adakah perempuan memang kompleks atau list ni yang saja ditokok tambah?

Pengalaman sebenar menggunakan minyak masak sawit sebagai minyak hitam kereta.

0 comments

Gambar Hiasan

Hari ni, kita akan mendengar pengalaman sebenar salah salah seorang pembaca blog ini iaitu Encik Amin dalam menggunakan minyak masak sawit sebagai minyak hitam kereta. Pengalaman ini dihantar sendiri oleh beliau melalui email dan sebagai tanda terima kasih, aku akan menyalinnya kembali untuk dibaca sebagai tatapan umum di hujung minggu ini.

Berikut adalah email yang dihantar:

Salam sejahtera dari saya sahabat baru semua,
Saya dah mula mengguanakan minyak masak kelapa sawit hampir seminggu. saya menggunakan proton wira 1.5 auto.alhamdulillah berkesan. di sini saya huraikan kelebihan dan kelemahan minyak kelapa sawit sebagai minyak enjin.

Kelebihan:

1.enjin jadi smooth gegila
2.kelajuan kereta berbeza bila di atas jalan, tak sedar tekan 100km sejam,kalau idak atas highway tekan 110km sejam,enjin kereta saya mula mengeluarkan bunyi yg agak kuat cam pakai turbo..walhal standard ja.tetapi bila pakai minyak kelapa sawit,enijn jadi sepi.
3.penjimatan minyak yang ketara, saya bergerak hampir 120km, hanya dengan menggunakan minyak petrol sebanyak RM10.tu pon saya guna minyak BHP.

Kelemahan:
1.minyak kelapa sawit hanya 90% di dalam enjin dan tetap kena tambah 10% minyak enjin kereta (beli yg botoi kecik kat ESSO), saya cuba biarkan enjin kereta tidak di matikan selama 1jam 30 minit, mula membuat enjin kereta semput.tetapi setelah di atas jalan ia kembali normal.
2.susah cina kat bengkel nak percaya bila kita pi tukar minyak ni, mula banyak soalan..penat nak menjawab..akakakkekekkaakkek

Itu sahaja saya nak kongsi pengalaman.
Antara kenderaan yang saya dah test :
proton wira auto dan manual
kancil
satria
proton saga
evanza 1.3
datsun lama

Motorsikal:
honda cup 70
ex5
kriss
RXZ

Itu sahaja..
sekian..wassalam

Sebarang persoalan leh email dekat email saya : aiztech@streamyx.com
-amin: alor setar

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

neldras: oi
neldras: myk apa?
BUZZ!!!
Bandi: kwn aku pkai kat van, skooter, ng keta saga gaban dia
neldras: myk apa?
neldras: masak.
Bandi: miyak masak sawit yg paking dlm plastik 1kg rm2 tu
Bandi: 3 paket dia pakai
neldras: ceh. biaq betoi. ang tgk dah ka?
Bandi: aku sndri yg check, cmfrm btoi
Bandi: sat aku send link
neldras: tak kacau engine ka
Bandi: lg tiptop kan enjin adala. pickup power, minyak sep.
Bandi: dia rabat bukit ipoh guna gear 5 relaks ja
Bandi: http://www.rohaizad.com/2008/11/23/pengalaman-sebenar-menggunakan-minyak-masak-sawit-sebagai-minyak-hitam-kereta/
Bandi: http://forum.autoworld.com.my/?showtopic=46623
Bandi: kat 125Z xblh pkai tau
neldras: apsal?
Bandi: scooter ja.
Bandi: pasal cluth gear berbeza
neldras: ang nak cuba ka?
Bandi: aku br tkar ja.
Bandi: nnt2 kot
Bandi: bebudak tmpt au byk yg dah tukar dah.
Bandi: ang tau dak, sawit dia FULLY sintetik oooo...
Bandi: kita pakai semi ja.

Antivirus For u RMZ....

0 comments

Amek nih RMZ

Avira AntiVir Premium 8.2.0.370


Avira AntiVir Premium 8.2.0.370 | 24MB

Premium Protection:
* AntiVir
* AntiAd/Spyware
* AntiPhishing
* AntiRootkit
* AntiDrive-by
* AntiBot
* EmailScanner
* WebGuard
* RescueSystem


++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Bitdefender Total Security v7831 + Keygen


BitDefender Total Security 2008 provides the ultimate proactive protection for your PCs. It combines state of the art protection against viruses, spyware, hackers, spam and other Internet security threats. Moreover, its system maintenance and PC backup tools keep your PC running fast and protected from data loss.

Antivirus & Spyware
* Protects your PC in real time against known viruses, spyware and other malware
* Blocks unknown viruses using advanced proactive detection techniques
* Monitors and prevents spyware threats in real-time
* Detects and removes the newest breed of hidden threats known as rootkits
* Provides a smooth gaming experience by reducing the system load to a minimum

Anti-Phishing
* Protects against phishing attacks by filtering all accessed web pages for fraud attempts
* Reduces the risk of identity theft by preventing personal information leaks via e-mail or web

Hassle-Free Hourly Updates
Hourly updates ensure that you are protected against the latest threats without pushing a button. Lost program files are not a problem either. In the rare event of file damage due to PC problems, BitDefender automatically repairs and updates itself.

Free 24/7 Support
Got a question? Our security experts are available to help you 24/7 via phone, email or chat at no additional cost.

Firewall
* Controls applications' access to the Internet while "hiding" your computer from hackers
* Alerts you to unauthorized access to your Wi-Fi network by notifying you when computers log in to the network

Antispam
* Prevents different types of spam and scam e-mails from reaching your Inbox
* Now responds faster to new spamming techniques with new adaptive engines

Parental Control
* Blocks access to inappropriate websites and e-mail
* Allows or blocks web access during specified time periods



Ni baru real muzik....

0 comments

video
Good stuff.. [ +1 ]
Very entertaining.. Give him an hand of applause everyone!
cheers
by ‎UnKnOwN_DoN

TicTac Man!!!
That was GREAT. You ARE the TicTac MAN!!!
by ‎torch347

superman
this young man is superman... super creative human... wow
by ‎nikelyonn
Excellent
Very talented boy
by ‎hushishis

WOW......
this is The Best... I am loving it.....
by ‎ahmedrak

tic tac
this tic tac man is awsome cary on.
by ‎rfvgy

cool
cool man , nice work 5stars
by ‎WAR85

unbelievable
Can't close my mouth.....how did he do that???
by ‎rh0697

VERY NICE
Music is nice ,,Work is good ,,Actor is good ,,But to comming famous must he inventions more camera,,, Last not really
by ‎NADER228

Brialliant
That would be a brilliant stunt if it were real!!!!
by ‎sudeepjjoseph

Wow
That's really awesome!!
by ‎Areonz

Panggilan percuma menerusi Wi-Fi di telefon bimbit.

2 comments


SETIAP hari ada saja kemudahan baru yang diwujudkan bagi memanfaatkan teknologi sedia ada. Kemudahan baru akan lahir apabila ia menepati tiga perkara iaitu prasarana, peralatan dan perisian.

Banyak model telefon bimbit yang dilengkapi kemudahan Wi-Fi atau capaian Internet tanpa wayar. Jika pejabat anda mempunyai kemudahan Wi-Fi, pengguna boleh melayari laman web dengan mudah dengan hanya menggunakan telefon bimbit.

Dengan adanya telefon bimbit berupaya Wi-Fi, di pejabat pula ada kemudahan perkhidmatan Wi-Fi, setakat ini kita masih tidak membuat panggilan menggunakan telefon bimbit menerusi kemudahan Wi-Fi kerana sebelum ini tidak terdapat perisian yang membolehkan kita berbuat demikian.

Penantian kita sudah berakhir apabila perisian yang membolehkan kita membuat panggilan telefon menerusi kemudahan Wi-Fi menggunakan telefon bimbit sudah wujud. Kemudahan itu dinamakan Wi-Fi Mobile dan boleh diperoleh di www.wifimobile.com

Dengan kemudahan ini, prasarana Wi-Fi sedia ada boleh digunakan untuk membuat panggilan telefon. Oleh kerana nombor telefon didaftarkan ketika proses memindah turun perisian, maka nombor itu juga boleh digunakan untuk membuat panggilan dari telefon ke telefon yang lain.

Ikutilah langkah berikut untuk memindah turun perisian seterusnya menggunakan kemudahan Wi-Fi untuk membuat panggilan telefon secara percuma.

1. Lawati laman web www.wifimobile.com

2. Pilih, pilihan untuk kegunaan persendirian (Consumer Service). Pindah turun perisian untuk telefon bimbit. Terlebih dulu hendaklah dipastikan model telefon bimbit anda terdapat di dalam senarainya. Masukkan negara, alamat e-mel dan nombor telefon.

3. Isikan huruf sekuriti yang dipaparkan

4. Satu capaian untuk anda memindah turun perisian Wi-Fi Mobile akan dihantar ke telefon bimbit melalui khidmat pesanan ringkas (SMS).

5. Apabila anda mengklik di atas capaian, perisian OneFone akan dipasang di dalam telefon bimbit anda.

6. Pilih sambungan Internet yang diinginkan dengan menekan menu > IAP, anda boleh memilih untuk menggunakan sambungan Wi-Fi atau sambungan 3G.

5. Selepas memilih sambungan, masukkan nombor telefon yang hendak dihubungi seperti biasa. Pastikan Ikon telefon berwarna hijau sebelum membuat panggilan. Apabila panggilan dijawab, bercakaplah seperti biasa. Kualiti suara bergantung kepada kualiti sambungan Internet yang digunakan. Jika anda melanggan perkhidmatan 3G Data tanpa had, perisian ini juga boleh membuat panggilan melalui sambungan Internet 3G itu.

6. Telefon rakan anda yang sudah dipasang dengan perisian OneFone ini akan berdering seperti biasa dan perbualan boleh dilakukan seperti biasa tanpa dikenakan sebarang caj tambahan.

7. Selepas membuat panggilan tekan Options dan pilih Hang Up untuk menghentikan panggilan.

Oleh kerana teknik panggilan ini menggunakan kemudahan Internet, anda boleh berbual di mana saja asalkan ada kemudahan Wi-Fi tanpa dikenakan bayaran panggilan telefon seperti yang biasa.

Tapi sebelum tu dapatkan dulu henpon yg ada wifi mcm Innov8 ni haa... keh keh keh

Pengalaman gadis kali pertama dot dot dot

0 comments

Angaplah anda seorang gadis ( jika anda seorang lelaki )
Dan juga adalah ini kali pertama anda !!!!!!

Sebaik sahaja anda baring, anda mula merasakan otot-otot anda mula menegang. Anda cuba mengelak dengan cuba memberi alasan, tetapi dia enggan menerima alasan anda bahkan semakin merapati anda.

Dia bertanyakan adakah anda takut. Tetapi anda dengan berani menggelengkan kepala. Jari-jemarinya mula meneroka untuk mencari apa yang dihajati. Dan kali pertama jarinya menyentuh tempat yang betul. Semakin dalam dia menusuk semakin kuat anda mengerang. Tetapi dia masih dengan sikapnya dan melakukannya dengan selembut yang boleh sebagaimana yang telah dia janjikan.

Dia merenung jauh ke dalam mata anda dan mahu anda percayakannya. Ini bukanlah kali pertama bagi dirinya. Dia terus tersenyum dan anda memberi lebih ruang masuk kepadanya. Anda mula merayu agar dia mempercepatkannya. Tetapi dia masih lagi melakukannya dengan perlahan agar anda merasakan kesakitan yang paling minimum. Semakin dalam tusukkannya semakin anda merasakan tisu-tisu anda koyak.

Kesakitan makin terasa diikuti dengan sedikit darah mengalir. Dia merenung kepada anda dan bertanyakan adakah ianya menyakitkan? Mata anda digenangi deagan airmata tetapi anda menggelengkan kepala dan mahu dia terus melakukannya. Dia meneruskan dengan apa yang patut dilakukan. Terus keluar masuk.

Tetapi anda sudah mula merasa kebas dan tidak lagi merasakan apa-apa. Beberapa ketika kemudian anda merasakan sesuatu memancut dan dia mengeluarkannya dari anda. Anda terbaring dengan wajah yang pucat. Dia menghamparkan sekuntum senyuman kepada anda
dan mengatakan anda adalah antara yang terdegil tetapi telah memberinya banyak pengalaman. Anda hanya tersenyum tawar dan juga inilah pengalaman pertama anda.

Dengan senyuman yang tawar andapun mengucapkan terima kasih kepada doktor, kerana mencabut gigi anda. Terimakasih doktor. . . . .


OOoiiiii... kau Orang ingat apa... ha... .! huhuhu aku pun terkena gak, suspen betul walau pun lawak ni aku dah baca dulu...










Apa aku teropong ni?

0 comments


Kawan aku?

2 comments


Is dat me??

3 comments





Lagu Negeri Kedah + Video

2 comments

Amek neh RMZ....


Is this good or bad?

1 comments


Sesape yang rasa2 nak repair laptop.. bgtau... semua pakar-pakar nih... pakar menjahanam...